Konversio-optimointi

Konversio-optimoinnin avulla nostetaan sivustojen tuottosuhdetta. Saat samasta määrästä kävijöitä, enemmän kauppaa, tarjouspyyntöjä, tai liidejä.

Konversio-optimoinnilla lisää tehoja irti verkkosivuista ja verkkokaupoista

Mikä saa vierailijat ostamaan tai tilaamaan tuotteesi tai palvelusi? Konversio-optimointi. Konversio-optimoinnilla pyritään parantamaan sivun tuottosuhdetta tietyn tavoitteen saavuttamiseksi. Verkkokauppiaalla tavoite voi olla vaikkapa kokonaiskonversion nostaminen 2,0% --> 3,5% tämän 1,5% parannus saattaa hyvinkin olla kymmenien tuhansien eurojen lisäys kokonaismyynnillisesti.

Konversio optimoinnin hyödyt?

Monesti näkee paljon sivustoja joihin tehdään "Miksi ostaa meiltä?" yms hyötybulletteja. Mielestämme tärkeintä olisi pyrkiä ymmärtämään ostavan asiakkaan ajatuksen kulkua ostohetkellä. "kerro mulle, kerro mulle, miksi annan rahat sulle" Konversio-optimoinnin hyödyt ovat monipuoliset:

  • Konversio-optimointi kasvattaa asiakkaiden määrää ja samassa suhteessa uusmyynnin määrää.
  • Et häviä kilpailijoiden sivuile, koska asiakas löytää yrityksesi sivulta vastustamattoman hyviä räätälöityjä, tarjouksia, kilpailuja, etuja, alennuksia, tuotekuvauksia.
  • CRO (konversio-optimointi) auttaa saamaan maksetusta mainonnasta paremmat tehot irti
  • Konversio-optimoinnilla saat parempia ja laadukkaita liidejä verkkosivusi kautta
Mitä konversio-optimointi maksaa?

Suhteessa sijoitettuun pääomaan, (CRO) ei todellakaan ole kallista, koska monesti toimenpiteiden avulla tehdään jo olemassa olevan sisällön muokkauksia ja viilauksia. Menetelmä on paljon kustannustehokkaampaa, kuin kokonaan uusien asiakkuuksien hankkiminen, esimerkiksi maksetun mainonnan avulla.

Miten alkuun konversio-optimoinnissa?

Ennen mitään toimenpiteitä, on hyvä tunnistaa ja tietää, missä sivuston kohdissa ylipäätään konversiot tapahtuvat. Yleisesti ne ovat verkkokaupan kassalle siirtymiset, tuotteiden ostot verkkokaupasta,  tarjouspyyntölomakkeen täytöt, blogi-tarjoukset tai muut verkkosivujen kriittisiin kohtiin kohdistuvat viestit. Pitää tietää mikä toimii ja mikä ei. Usein tämä vaatii jonkin verran testauksia, mutta testien jälkeen uudistetun sisällön tuottamat tulokset, ovat nopeasti havaittavissa.

Forta Media on konversio-optimoinut kymmeniä eri sivustoja, verkkokauppoja, online-mainoksia ja saanut asiakkailleen, todella merkittäviä parannuksia sivustojen tuottoihin,  konversio-optimointia hyödyntäen. Ota alta yhteyttä, niin katsotaan, miten voimme parantaa sinun verkkokaupan, tai verkkosivuston konversioprosenttia.

Pyydä ilmainen konsultointi konversio-optimoinnista?

Kysy tästä lisää