image

Verkkosivun visuaalinen ilme

pyydä tarjous
Visuaalinen ilme myynnin tehokeinona

Verkkosivujen visuaalinen ilme vaikuttaa hyvin paljon siihen kuinka verkkosivut tuottavat yritykselle tavoiteltua tulosta. Psykologiset tekijät graafisen suunnittelun taustalla kuten värit, suunnittelussa käytetyt fontit ja visuaaliset elementit vaikuttavat joko positiivisest tai negatiivisesti yrityksesi asiakkaiden mielikuvaan yrityksen verkkosivusta,  tuotteista ja palveluista. Myynnin ja markkinoinnin kannalta ratkaisee aina onnistunut kokonaisuus ja tietysti tuotteesi kilpailukyky suhteessa kilpailijoihin

Yksinkertaisuus on tarpeaksi vaikea tavoite verkkosivun visuaaliseksi ilmeeksi

Kokonaisuuden viestinnällinen tavoite tulee olla selkeästi määritelty yrityksen visuaalista ilmettä suunniteltaessa. Liiallinen huumori, liikkuvat elementit ja räiskyvä värimaailma saattaa pahimmassa tapauksessa karkoittaa asiakkaan verkkosivuilta jo ennekuin hän ehtii tutustumaan tuotteisiin ja palveluihin. Kun kokonaisuus on mietitty yrityksen tuotteet, toimintastrategia ja arvot edellä, on visuaalinen ilme monesti onnistunut. Ristiriitainen graafinen ilme suhteessa yrityksen tarjontaan saattaa aiheuttaa hämmentynyttä tunnelmaa loppukäyttäjän kokemuksessa. Hyvässä visuaalisessa ilmeessa on mm:

  • Hyvin mietitty värimaailma. 
  • Se edistää tuotteiden ja palveluiden hahmotusta ja myyntiä
  • Se on yksinkertainen. Yksinkertainen design on kevyttä ja latautuu nopeasti. Tämä vaikuttaa myös hakukoneiden sijoituksiin.
  • Se jättää vahvan muistijäljen
Värien vaikutus visuaalisessa ilmeessä

Verkkosivuilla käytettävä visuaalisen ilmeen värimaailma vaikuttaa hyvin paljon loppukäyttäjän kokeman vierailun sitoutuvuuteen.. Esimerkkinä värimainos on 26% tehokkaampi kuin vastaava mainos mustavalkoisena.(printtimainos) Psykologiset tekijät taustalla vaikuttavat hyvin paljon erilaisten tunnetilojen syntyyn ostohetkellä. Sininen väri rauhoittaa ja luo luotettavuuden tunnetta. Musta väri taasen on luo tuotteesta exclusiivisen tunnereaktion.

Kannattaa tarkaa miettiä millaisen värimaailman verkkosivuilla ja vaikka kivijalkamyymälässä asiakkailleen luo. Värien käyttöä voi testata ja kokeilla verkkosivuilla, esim: A/B testeillä ja katsoa miten ne vaikutavat loppukäyttäjien tekemiin valintoihin.

image

Haluatko verkkosivuillesi ilmeen, joka tehostaa myyntiäsi?

Kysy täältä lisää!